Vragen?

Hieronder staan onze veelgestelde vragen beantwoord. Praat je liever met iemand? Mail ons via info@sybotanica.nl! We helpen je graag. 

Retouren & garantie

Retouren & Terugbetalingen beleid

Ten eerste: als je problemen hebt, neem dan contact op met info@sybotanica.nl, we hebben niet voor niets een 4,8/5 rating op Trustpilot :)

Je hoeft ons niet te vertellen waarom je wilt retourneren, maar we stellen het wel op prijs!


Je kunt alle artikelen (met uitzondering van levende materialen zoals mos) 30 dagen na de datum van ontvangst van je bestelling retourneren. Je hoeft niet uit te leggen waarom, maar we zouden je dankbaar zijn als je dat wel doet! Voor een symbolisch bedrag van 2,99 kun je hier in 30 seconden een retouretiket maken: https://sybotanica.shipping-portal.com/rp/


We proberen je geld terug te storten zodra we je pakket hebben ontvangen. Houd er rekening mee dat dit tot 5 werkdagen kan duren. Het duurt dan nog eens 1-5 dagen voordat het geld op je bankrekening staat.


Als er een probleem is, lossen we dit gratis op!


** Als gratis verzending wordt aangeboden boven een bepaald bedrag, bijvoorbeeld 50 euro, en het retourneren van een deel van je bestelling brengt het totaal onder de 50 euro, dan worden standaard portokosten in rekening gebracht.

3 maanden blije plantgarantie

Als je plant niet blij is in zijn nieuwe grond binnen 3 maanden, geven we je een volledige terugbetaling EN regelen we een nieuwe plant voor je! (tot 2x aankoopwaarde van de mix).

We willen dat jij en je plant helemaal blij zijn, wat er ook gebeurt!


Spelregels
1. Verstuur je 1e bericht (met klacht) binnen 3 maanden na de bezorgdatum via het klachtenformulier, direct nadat het probleem ontstaat. We gaan het probleem eerst proberen op te lossen.
2. Meng de grond niet met andere componenten / mixen.
3. Voed de grond niet bij in de garantieperiode
4. Je hebt een bestelling via onze website geplaatst (niet via Bol.com of andere partners)


Als we je plant niet kunnen redden, krijg je het aankoopbedrag terug + kopen we een nieuwe plant voor je (als mogelijk doen we het zelf, anders geldbedrag) tot 2x de aankoopwaarde van de gekochte zak.

Voorbeeld:
Prijs mix: €11.99
Prijs plant: €40
Teruggave: €11.99 (prijs mix) + (€11.99*2 = €23.98) = €35,97

Tips
- Bekijk onze video voor het juist overpotten van een plant

Niet overtuigd? Lees onze Trustpilot Reviews.

Verzending & Bezorging

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden getoond op de productpagina en verschillen per land. 

De verzendkosten zijn:

Nederland - €5.99 - Gratis verzending vanaf €50.00
België - €5.99 - Gratis verzending vanaf €50.00
Luxemburg - €7.99
 - Gratis verzending vanaf €50.00

Hoe lang duurt verzending?

Wij verzenden pakketten elke dag, behalve zaterdag met DPD. Bestel voor 16:30 om je pakket dezelfde dag nog verzonden te krijgen. De verzendtijden voor elk land waar we naar sturen zijn (in werkdagen):

Nederland | 1 dag
België | 1 dag
Luxemburg | 1 Dag

*Let op: deze tijden zijn indicaties, en een vertraging van 1-2 dagen is mogelijk in uitzonderlijke gevallen. Mocht het te lang duren kan je altijd contact met ons opnemen.
*Wij verzenden niet naar de Canarische Eilanden
*Voor bedrijven leveren we wel naar andere landen, neem contact op met business@sybotanica.com voor de mogelijkheden.
*Wij bieden momenteel geen andere vervoerders aan, maar we gaan dit later wel doen.

Mijn bestelling staat als geleverd maar is niet aangekomen?

Er zijn een paar mogelijke verklaringen. Om te beginnen, zorg ervoor dat je
de tracking code die je in je mail hebt ontvangen checkt, om er zeker van te zijn dat het niet bij je buren of op een lokaal postkantoor is afgeleverd.

Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op. Soms is de chauffeur niet in staat om het pakket af te leveren.. Wij zullen het dan voor je oplossen! info@sybotanica.nl

Ik wil mijn leveringsdatum, locatie of afhaalpunt wijzigen.

Meestal is dat wel mogelijk! Controleer de tracking e-mail die je van DPD hebt ontvangen. Zij zullen je informatie geven over hoe je de gevraagde informatie kunt wijzigen. Als je het niet kunt vinden, stuur dan gerust een mailtje.

Ik wil iets aan mijn order toevoegen.

Het is heel eenvoudig om een product aan je bestelling toe te voegen!

Stuur ons een mailtje met je huidige ordernummer (b.v. SYB0000) met welke items je zou willen hebben, dan regelen wij de rest.

Hoe traceer ik mijn pakketje/order?

Yay! Je bestelling is onderweg, je ontvangt snel een e-mail met de tracking code.

Hoe werkt verzending?

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, zal ons team je producten zorgvuldig inpakken! Voor 15:00 besteld is vandaag verzonden.


Houdt  er rekening mee dat de getoonde verzendtijd de tijd is die ons is doorgegeven door jouw gekozen vervoerder, soms kunnen er kleine vertragingen optreden. Mocht het te lang duren neem dan vooral contact op.

Bestellingen

Waar kan ik mijn BTW factuur vinden?

Je ontvangt een bevestigingsmail met een downloadlink naar je BTW factuur.

Mijn kortingscode werkt niet.

Een kortingscode kan worden toegevoegd tijdens het afrekenen na het invoeren van je adresgegevens. 

Er zijn een paar redenen waarom je korting niet werkt. Zorg ervoor dat:
- Je niet al een korting hebt toegepast (Je kunt deze verwijderen door op de kleine "x" te klikken)
- De kortingscode nog geldig is.

De kortingscode kan worden toegevoegd bij het afrekenscherm. Als het niet lukt kun je contact opnemen met info@sybotanica.nl

Producten zijn beschadigd of missen in mijn bestelling.

Oeps! Soms gaan dingen niet zoals bedoeld, maar maak je geen zorgen. Email ons de ontbrekende of beschadigde producten, je ordernummer (zoals SYB0000) & foto's indien relevant. We zullen z.s.m. contact met je opnemen met een passende oplossing. 

info@sybotanica.nl

Reviewbeleid

Wil je een beoordeling achterlaten? Wij nemen contact met je op via e-mail na je aankoop! Wij doen ons best voor eerlijke, echte reviews. Zowel voor onze klanten als voor onszelf. We willen een duidelijk en transparant beeld geven van de kwaliteit van onze producten & merk.

De enige manier om dit te bereiken is door echte reviews te tonen waarbij geen (financiële) vergoeding wordt gegeven. Wij betalen niemand om een goede review te plaatsen of een slechte te verwijderen. 

Om dit te bereiken zijn we een samenwerking aangegaan met Trustpilot, die voor ons controleert of reviews echt & eerlijk zijn. We tonen ook beoordelingen van derde partijen zoals Etsy, Bol.com, Amazon & eBay. 

We verwijderen actief neppe beoordelingen, positief of negatief. We controleren op neppe beoordelingen door te controleren of de klant daadwerkelijk een bestelling bij ons heeft geplaatst.

Let op
We bieden vergoedingen aan voor video's gemaakt door influencers, die direct of indirect onze producten en merken reviewen. We zullen je altijd laten weten of dit het geval is. 

Voor specifieke productinformatie kun je het beste op de productpagina's kijken!

SYBASoil

Hoeveel SYBASoil heb ik nodig?

Bekijk onze plantenpot volume calculator of bekijk de productpagina van onze plantenpotten en kweekpotjesvoor de exacte inhoud.

Hoe weet ik dat ik de juiste SYBASoil mix kies?

Hoewel de namen een redelijke indicatie geven, dekken ze niet alle soorten. Om je op weg te helpen hebben we de SYBASoil guide gemaakt!